Munka- és szabadidős utazásiam

Florida - Visszaemlékezés 2017-ből (5. rész) - Everglades, Boca Raton

2019. december 21. - Folytonutazok

Március 21. – kedd: Florida International University, Everglades nemzeti park

Kedden az ismerősünknek volt egy két órás elfoglaltsága a Floridai Egyetemen Miamiban és vele tartottunk mi is. Egyből feltűnik ismét, hogy itt tényleg nem lehet kocsi nélkül meglenni, hiszen az egyetem területén legalább 3-4 darab 7 emeletes nagy parkolóház volt a számos felszíni parkolók mellett. Természetesen már itt is csak a legfelső emeleten volt egy pár szabad hely. A campusnak elég nagy területe van sok karral, mint közgazdasági, jogi, biológiai, orvosi, zeneművészeti, matematikai és még számos más. Sok volt a zöld parkos terület, tetszett a rengeteg pálmafa és tó.

A bejegyzés nem ért véget, kattints a lenti "TOVÁBB" gomra a folytatáshoz...

Ma is megbizonyosodtam arról, hogy az USA-ban mennyire nem törődnek azzal az emberek, köztük a fiatalok sem, hogy hogyan néznek ki öltözködésileg. Már máshol is megfigyeltem, hogy a papucsot simán felveszik térközépig érő fehér zoknival vagy a nők futónadrágot és blézert viselnek egyszerre. Felül sportos, alul elegáns vagy fordítva. Minden stílus keveredik. A színekről ne is beszéljünk… Na de itt az egyetemen… Csak egy-két példa: lány: rózsaszín gumi Crocs papucs zöld zoknival, rövidnadrág, és egy vastag polár kapucnis pulóver (28 fokban); szintén lány: Ugg (borzalmas kinézetű csizmaszerűség), rövidnadrág, blézer; srác: elsőre nem tűnt vészesnek, mert zakó, ing és nadrág volt rajta és ezek passzoltak stílusilag is meg színvilágban is, de az a cipő! Ha látott valaki ocsmány, koszos, szakadt, rongyos, kopott sportcipőt

A két óra hamar eltelt, de teljesen be tudtuk járni a campus területét. Következő úti célunk az Everglades Nemzeti Park volt. Az Evergladesről annyit kell tudni, hogy az USA második legnagyobb nemzeti parkja, sok víz borítja, melyben 275 halfaj él és óriási a madár és emlős populáció. A park legismertebb állata, amire a turisztikát is építik, az alligátorok. Több turisztikai központ is van, mi az Everglades Holiday Park központba mentünk. A hely egy épületből áll, ami egy szuvenír bolt, jegyárusító hely és egyéb kiszolgáló helységek, mint büfé stb., egy nagyobb parkoló, egy alligátor show helyszín és egy kikötő, ahol az air boatok indulnak ki a park területére a turistákkal. Megvettük a belépőjegyet, mely egy 1,5 órás motorcsónakos parkbejárásra és egy alligátor show megtekintésére jogosított. Kaptunk egy sorszámot, amit bemondanak, ha indul a hajónk. 10 perc sem kellett és már indultunk is. Az air boatba való beszállás előtt készítettek rólunk egy fényképet, amit ingyen ide is adtak, azaz benne volt a jegy árában. Csak azért csodálkoztam, mert ilyen fotókat mindenhol csinálnak az emberekről, ha akarod, ha nem, de a képet csak pénzért kapod meg, hiába fizettél már borsos árat a belépőért.

A képkészítés után beültetünk a csónakba, szerencsére félig volt csak a 30-35 fős hajó, így jutott hely bőven mindenkinek és szélre is tudtam ülni. Az air boatoknak nincs hajócsavarjuk, mert beakadna a vízi növényzetbe, ehelyett 2 darab Chevrolet V8-as 450 lóerős motor hajtja a hajót propellerrel.

A csónakot vezető ember volt egyben az idegenvezető is, aki egy mikrofonba beszélt, így hallottuk őt a hangos motorok zaja mellett. Rengeteg érdekes dolgot elmondott a hely történelméről, növény és állatvilágáról. Természetesen alligátorokat is láttunk, amik mozdulatlanul hevertek erre-arra és körülbelül olyanok voltak, mintha műanyagból készült preparátumokat helyeztek volna ki a látogatóknak mutogatóba. Aztán persze pislogtak vagy picit megmozdultak, így talán már hihetőbb volt, hogy valódi hüllőket láttunk. Sokszor olvastam élménybeszámolókat blogokon az Evergladesről és sokan leírták, hogy a motorcsónakos út során egy alligátort sem láttak. Mi szerencsések voltunk.

Visszaérve a látogatóközponthoz szinte azonnal kezdődött az alligátor show. A showt a Discovery Channelen futó Gator Boys nevű műsör két szereplője közül az egyik tartotta. A Gator Boys arról szól, hogy Miami utcáiról befogják a kertekbe, parkokba betévedő alligátorokat. Ismét rengeteg érdekességet megtudtam ezekről a hüllőkről. Az egyik számomra legemlékezetesebb az volt, amikor mondta, hogy Miami utcáiról befogott alligátorokat nem szabad elereszteni az Evergladesben, mert akár 150 kilométerről is visszatalál a befogás helyszínére, mert szeretnek visszamenni oda, ahol tanyáztak a városban. Így azokat az állatokat elzárva tartják egy részen. A show kezdetekor a prezentáló ember bement egy medencébe, ahol 10-15 krokodil tartózkodott a vízben. Azt mondta, hogy azért nem támadják meg, mert jól vannak lakatva és megbíznak benne. Emelgette őket, csinált egy-két mutatványt, például kinyitotta a szájukat és összecsattintotta vagy az állával kitámasztotta az alligátor száját. A műsor végén itt is bemondták, hogy mivel ők a munkájukért nem kapnak fizetést (ja persze…) ezért szívesen veszik a borravalót. Erről a borravalózásról még nem meséltem, de körülbelül mindenhol ezt tukmálják az emberbe, hogy fizetést senki nem kap és csak a borravalóból élnek. Szerintem ezt nagyon túltolják.

(Pfffff.....)

Március 22. – szerda: Tengerpartozás Boca Ratonnál, napozás a medencénél

Kedden a tengerpartra mentünk el Boca Ratonhoz. Fürödtünk az óceánban, melynek hőmérséklete tökéletes volt. Kellemesen meleg. Sétálgattunk a vízparton fel és alá. Sokan jöttek ki a partra aznap és amit megfigyeltem, hogy itt mindenki nyugdíjas volt. Fürdés és napozás után, kora délután hazamentünk és a medencénél tovább napoztunk és jacuzziztunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.