Munka- és szabadidős utazásiam

Élményeim a nagyvilágban

Élményeim a nagyvilágban

Reptérlátogatás és Aeropark - Budapest Liszt Ferenc Repülőtér

2020. szeptember 20. - Folytonutazok

Mindig is nagyon szerettem repülni, főleg hosszabb távra, amik legalább 7-8 órásak vagy több. Sokan pont ezt a részét utálják az utazásnak, de én mindig is kedveltem a hosszabb ideig tartó utakat repülőn vagy akár autóban vagy buszon. Igen... buszon! Szerintem ennek az elviselése, sőt élvezete csak megszokás és hozzáállás kérdése. Én 5 éves korom óta rengeteg 20-24 órás buszúton vettem már részt (pl.: 20 alkalommal angliai körút, 4 alkalom Bulgária, 2 alkalom Spanyolország, 1 alkalom Görögország, 1 alkalom Európai körút stb.) és sosem nyavalyogtam, hogy „jajj nem bírom már”, „mikor érünk már oda”. Amiért manapság már nem veszek részt ilyen utakon az az, hogy amióta dolgozó ember vagyok, nem nagyon van 2-3 plusz szabad napom csak az utazásra, felhígult az utazóközönség és elég rossz tapasztalatom volt velük az utolsó pár ilyen utam során és hozzá kell tennem azt is, hogy már nem is nagyon vannak ilyen buszos utak sem.

Térjünk vissza a repülésre. Számomra egy utazás már a szervezéssel megkezdődik, amikor utánanézek a dolgoknak, szállást és repülőjegyet foglalok, illetve intézem az intéznivalókat. Idén ez gyakorlatilag nem valósulhatott meg, ezért a YouTube-on kezdtem utazással kapcsolatos videókat nézegetni és ekkor találtam rá az Aeropark csatornájára is. Engem nem kifejezetten a repülők érdekelnek (tudom, hogy vannak a Boeing gépek, amik típusai 7-es számmal kezdődnek, az Airbusoké „A”-val és van pár kisebb gyártó is, mint az Embraer és a Bombardier és kb. ennyi), de vannak olyan videóik is, amik utazással, repterekkel kapcsolatosak, és ezáltal nyerhetünk egy kis betekintést a „kulisszák mögé”, mellyel mint például én, mint utazó, csak közvetve kerülök kapcsolatba, mint a bőröndök és csomagok osztályozása, catering stb. Ezekben a videókban promózzák néha, hogy lehet csoportos vagy egyéni reptérlátogatásra menni egy 3 órás körbevezetés keretében. Be is fizettem egyre, gondoltam jó program lesz összekötni a hazautat a Balatonról Debrecen fele egy reptérlátogatással. (www.repterlatogatas.hu – 5 nappal előre kell leadni a jelentkezést és fizetni is a beléptetési ügyintézés miatt)

A bejegyzés nem ért véget, kattints a lenti "TOVÁBB" gomra a folytatáshoz...

Szeptember 13.-án remek volt az idő egy ilyen túrára, sőt, túl jó is kicsit az árnyékban mért 31 fok és a betonplaccon a kb. 42 fok miatt. Hamarabb érkeztünk olyan 1,5 órával a túra kezdete előtt, hogy szétnézhessünk az Aeroparkban is. Fél óra alatt körbe tudtam alaposan nézni, annak ellenére is, hogy épp valami old- és youngtimer autós találkozó volt a helyszínen. Csaptunk még egy kört, mert volt bőven idő, aztán fél órát az árnyékban pihentünk, majd elkezdődött maga a túra. Egy régebbi, de nem a „békebeli” időkből származó, Malév színeire festett Ikarusszal mentünk körbe. A túravezető meglepetésemre az Aeroparkos videókból is ismert Balázs volt. Szeretem az olyan idegenvezetőket, akik még évek- és több száz vagy ezer csoport után is még mindig olyan lelkesedéssel tudják körbevezetni a csoportot, mint ahogyan ő.

20200913_134445.jpg

A buszról leszállva egy fémdetektoros vizsgálaton kellett átmennünk és visszaszállva haladtunk tovább az egyes terminál fele. Elhaladtunk a letárolt közel 50db Lufthansa gép mellett is. Bár ez pont nem hangzott el akkor, de ha jól tudom, ezek a gépek 2021 teljes egész évre parkolópályára vannak téve, tehát nem szándékozik ezeket újra használatba venni a légitársaság és szerintem a 30 év körüli gépek már nem is fogják a levegőt szelni a jövőben, mert a roncstelepre fognak egyből kerülni a reptéri parkoltatás után.

Az út során sok érdekességet megtudhattunk a hely nevének eredetéről, a reptér vadvilágáról, az irányítótoronyról, a kertészetről (ami ma már nem működik), az egyes terminálról és egyéb épületekről.

A buszból figyelhettük meg, ahogy épp leszállást hajtott végre a rendőrség viszonylag új, hátsó rotor nélküli helikoptere. Ezt követően az egyes pálya mellett megálltunk, ahol kiszállva megnéztük a Swiss Air legújabb típusú Airbusának felszállását, amit pár percre rá egy koreai cargo cég nagy Boeingje követett.

Az utunkat a fő tűzoltóállomás fele folytattuk, ahol megtekintettük a tűzoltóautókat és pár érdekes sztorit is végighallgattunk Balázstól. Innen a kettes pálya végébe mentünk, ahol felkapcsolták nekünk a pálya fényeit is. Kis várakozást követve a Cargolux Jumbo Jetje húzott el a fejünk fölött 40 méter magasan, majd landolt a kettes kifutón. Megmondom őszintén, hogy ekkor pár könnycsepp megjelent a szememben, mert eszembe jutott az elmúlt pár év, amikor ilyen kaliberű repülőkön utazhattam (természetesen nem cargo, hanem utasszállító kivitelűekben) és nagyon nagy élmény volt a hanghatás és a látvány is, amit ott átéltem. Szerencsére a napszemüveg és a szájmaszk takarta az érzelmeimet.

Gyorsan visszaszálltunk a buszra, hogy megnézhessük ahogyan a gép beáll a helyére és megkezdik a lepakolást. Szerintem csak a kedvünkért még az orrkúpot is felnyitották félig, majd újra lecsukták. A pilóták is nagyon aranyosan integettek vissza nekünk.

Utolsónak a kettes terminál mellett néztük végig, hogy a Qatar Airlines gépe kigurul és felszáll.

Aki szeret repülni vagy szereti a repülőket, azoknak mindenképp ajánlom, hogy látogassanak el az Aeroparkba és vegyenek részt egy ilyen túrán, mert nagyon profi csapat csinálja, élvezetes és minden egyes forintját megéri ennek a programnak az ára.

A bejegyzés trackback címe:

https://folytonutazok.blog.hu/api/trackback/id/tr5816207814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása