Munka- és szabadidős utazásiam

Élményeim a nagyvilágban

Élményeim a nagyvilágban

Stuttgart: Porsche- és Mercedes-Benz múzeum

2020. március 07. - Folytonutazok

 

20190615_182039.jpg

2019 júniusában jártam először Stuttgartban. Szombaton reggel 6 órakor kezdtem Nürnbergtől kb. 100 kilométerre  nyugatra egy cégnél, ahol olyan délután 1 óra körül már végeztem is, így délután 3-ra már Stuttgartban voltam. A hotelt a Porsche gyártól és múzeumtól 5 perces sétára foglaltam, mert azt terveztem, hogy szombaton meglátogatom a Porsche múzeumot, vasárnap pedig a Mercedes-Benz múzeumot. Mivel szombaton nem volt már a teljes napom szabad, ezért döntöttem úgy, hogy a Porscheval kezdem, mert azt olvastam, hogy az gyorsabban bejárható, mint a Merci. A szállodában becsekkoltam, átöltöztem és már indultam is. A múzeumban nem voltak sokan, így egész jó képeket tudtam csinálni. A belépő sem volt drága (8€). Nagyon sok volt az indiai és arab turista, a Mercedes múzeumban pedig a kínai. 

Maga a múzeum nem valami nagy, alapos körbenézéssel 1-1,5 óra alatt szét lehet nézni, a kiállított autók sincsenek túl zsúfoltan. Volt egy rész, ahol be lehetett ülni 2 autóba is. Az egyik egy Boxster volt a másik pedig egy 911 GT3RS. A boxsterbe beültem, mert arra csak ketten vártak előttem, a 911-nél pedig vagy 10-en. Utánam már nem is várt rám senki, így elidőztem vagy 5 percet a kocsiban és elképzeltem, ahogy az utcán csapatok vele. 

A bejegyzés nem ért véget, kattints a lenti "TOVÁBB" gomra a folytatáshoz...

A múzeum felépítése nagyjából ugyan az, mint a hasonló technikai múzeumok (Ford, Mercedes-Benz, stb.), azaz időben haladunk a múltból a jelen felé, majd a végén láthatunk kiállítva pár koncepció autót. 

Személyes kedvencem a 918 Spyder, na nem azért, mert közel 1 millió amerikai dollárba kerül, hanem tényleg nagyon szépen sikerült autó, csak úgy mint a Carrera GT.

A múzeum után S-Bahnnal (elővárosi vonat) bementem a belvárosba szétnézni ott is. Körbesétáltam mindent, majd a Schlossplatznál (első képen) leültem a fűbe és néztem a tér történéseit körülbelül egy órán át egy bajor perec és egy sör társaságában. Még ezt követően sétáltam egy picit a városban és utána visszavonatoztam a hotelba. 

 

Vasárnap reggel korán keltem, mivel nem vagyok az a nagy alvó még hétvégén sem, így már reggel 7 körül fent voltam. El akartam menni reggelizni még a múzeum előtt, de valami ünnepnap volt, (talán Fronleichman, azaz az Úr Napja, ebben nem vagyok biztos?) ezért minden zárva volt. Így éhesen vágtam neki a múzeumnak. Szerencsére a forgalom sem volt nagy, így kocsival 25 perc alatt oda is értem nyitásra. Alig volt még valaki, így nem kellett várni a jegypénztárnál sem, sem pedig a liftnél, ami felvisz a legfelső emeletre, ahonnan kezdődik a kiállítás. A belépő ide sem volt drága (10€), sőt, az audio guide járt a belépőjegy mellé, míg a Porschenál ez plusz pénzbe került, ráadásul az audio guide nyakbaakasztóját meg is lehetett tartani a végén.

A Mercedes Benz múzeum, ha jól emlékszem körülbelül 6-7 emeletes és spirál alakban jövünk fentről lefele. A termek fél emeletenként helyezkednek el, így nagyjából 12-14 kiállítási termet tekinthetünk meg. Ez a múzeum valóban sokkal nagyobb, mint a Porsche, 3-3,5 óra alatt lehet alaposabban körbenézni. 

Fél egy körül már szó szerint émelyegtem az éhségtől, ezért már szét sem néztem a múzeum körül, pedig épp valami autós találkozó is volt, mert nagyon sok, főleg régebbi Mercedes autók gyűltek össze az épület körül.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folytonutazok.blog.hu/api/trackback/id/tr7915509024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása