Munka- és szabadidős utazásiam

Élményeim a nagyvilágban

Élményeim a nagyvilágban

Auto & Technik Museum Sinsheim, Németország

2020. június 20. - Folytonutazok

Szombaton dolgoztam délelőtt, de a délutánomat Würzburgban töltöttem, ahol a hotelem is volt. Jártam már itt egyszer az egyetemmel egy európai körút alkalmával 2011-ben. Már a japán utam során említettem, hogy nincs annál jobb utazás, amikor nem csak ingyen van az út, de még fizetnek is érte. Így volt ez az egyetemi kiránduláskor is. 12 napra mentünk és több országot látogattunk meg, mint Németország, Franciaország, Luxemburg, Belgium, és Ausztria. Fizették mindenünket és még 60.000Ft zsebpénzt is kaptunk. Akkor is pont úgy volt, hogy egy délutánt Würzburgban töltöttünk, másnap pedig mentünk Sinsheimbe és ezt most megismételtem 8 év elteltével egyedül is.

 A bejegyzés nem ért véget, kattints a lenti "TOVÁBB" gomra a folytatáshoz...

Vasárnap reggel korán indultam, hogy a 1,5 órás vezetést is belekalkulálva odaérjek a 9 órás nyitásra. A legközelebbi parkolóban éppen valami gyerek gokart gymkhana rendezvény zajlott, így csak a második legközelebbi parkolóba tudtam beállni, ahol 8 évvel ezelőtt volt alkalmam lefényképezni egy Lamborghini Aventadort (azért érdekes ez, mert az Aventadort 2011ben kezdték el gyártani nagyjából 1 hónappal azelőtt, hogy én már ezt a kocsit élőben is láthattam, ráadásul nem is bemutatóautóként, hanem csak úgy ott állt a parkolóban pár oldtimer és youngtimer Porsche társaságában). Pár perccel nyitás előtt érkeztem, ezért még megnéztem hogyan csapatnak a kissrácok a gokartokkal.

Ezt követően megvettem a belépőjegyem €17-ért, de még kimentem szétnézni kicsit, mert láttam, hogy átadtak egy 3. nagyobb részleget is és azt néztem meg, hogyan lehet majd oda átjutni. Visszamentem az első főépületi részbe, ahol van a 3D mozi is (erre nem fizettem be, mert nem nagyon érdekel), majd elkezdtem a nézelődést. Amerikai autó részleggel kezdődik a kiállítás hot-rodokkal, tipikus amerikai verseny- és sportautókkal, hétköznapi oldtimerekkel. Ez a rész teljesen átalakult a 8 évvel ezelőttihez képest. Az „amerikás” részt a haditechnikai rész követi, mely úgy néz ki, mint egy dioráma. Itt a 40-es évektől a 70-es 80-as évekig mutatja be azokat a járműveket, ruházatokat, amiket főleg a német haderők viseltek. Van egy kinti kis utca, ahol tankok sorakoznak egymás után, de vannak még ballaszt rakéták, helikoperek is. A harmadik főbb részleg ebben az épületben a korai mezőgazdasági gépek kiállítóhelye óriási gőzhajtású traktorokkal és egyéb járművekkel. A szuvenírboltos kijárat előtt még van egy kis országúti kerékpár bemutató rész.

A 3. részlegbe a 2.-ból lehetett bejutni, az egész rész az Alfa Romeoknak volt szentelve. Azt tudom, hogy ez a részleg nagyon új, pár napja vagy max 2-3 hete nyithatott meg, de eléggé kongott az ürességtől. Nagyjából 15 autó volt itt szétszórva és kész. Lehet ez még nem a végleges kiállítás.

20191020_122010.jpg

A második nagy főépületben leginkább autók (F1 és GT autók, Old timerek, supersport autók stb.) vannak pár egyéb járművön kívül, mint motorok és repülők. Ebből az épületből lehet feljutni a tetőre több helyen is csigalépcsőkön keresztül, ahol a repülőgépek vannak kiállítva. A repülőgépekbe be is lehet menni. Mindenki nagy kedvence a Concorde és a TU144 szuperszónikus utasszállítók. Az tetszik, hogy e két gép előtt van egy olyan beengedőrendszer, ami nem enged túl sok embert bezsúfolódni a gépekbe. Ha a kijáraton kijön valaki, akkor a bejáraton egy embert beenged a kapu.

Miután mindent megnéztem elhatároztam, hogy még egyszer visszamegyek megnézni az amerikai autós részt, ha visszaenged a beléptető rendszer. Szerencsére igen, de amikor a 2. épületben is be akartam menni, oda már nem tudtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://folytonutazok.blog.hu/api/trackback/id/tr9215904512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása